Triggerpoint

Het Groot Handelsgebouw telt bijna 180 huurders, maar wie zitten er achter al die bedrijfsnamen? Wat zijn hun uitdagingen? En waarom hebben ze gekozen voor het grootste bedrijfsverzamelgebouw van Nederland? Wij spraken met Jeroen van den Hoven, Studio Director en Research Manager bij Triggerpoint.

Triggerpoint is een marktonderzoeksstudio op de 6e etage in het Groot Handelsgebouw. Geen regulier kantoor dus. De studio bestaat uit twee suites, ieder voorzien van een interviewruimte, een meekijkruimte met kamerbrede one-way mirror en een comfortabele breakout-ruimte met twee flatscreen tv’s.

Wat doet Triggerpoint?

'Triggerpoint is onderdeel van het internationale marktonderzoeksbureau SKIM, de specialist in keuzegedrag en besluitvorming. SKIM coördineert al bijna 40 jaar kwalitatief en kwantitatief onderzoek. Ongeveer 6 jaar geleden hebben we Triggerpoint opgericht, een inspirerende marktonderzoeksstudio. We verhuren onder andere ruimtes waar kwalitatief onderzoek kan plaatsvinden, of brainstorm- en teamsessies gehost kunnen worden. Doordat we een kamerbrede spiegelwand hebben, hebben klanten bij ons het gevoel “live” bij hun marktonderzoeken aanwezig te zijn. Men kan, al dan niet onder begeleiding van een tolk, altijd real-time meeluisteren. Onze onderzoeken richten zich op de farmaceutische industrie, consumenten goederen en B2B.'

Wat maakt jullie anders dan andere marktonderzoeksstudio’s?

'Omdat we onderdeel zijn van SKIM, een internationaal markonderzoeksbureau, weten wij uit eigen ervaring precies wat kwalitatieve onderzoekers nodig hebben. Voor onze klanten regelen wij alles rondom het kwalitatieve onderzoek zodat zij zich op het onderzoek zelf kunnen richten. Voor ons is het een bewuste keuze geweest om de marktonderzoeksstudio ook aan andere bedrijven te verhuren. Niet alle marktonderzoekbureaus hebben deze faciliteiten zelf namelijk, en wij delen onze expertise graag.' 

Waar ben je het meest trots op?

'Als we een klant hebben geholpen om een onderzoeksvraag te beantwoorden en zij tevreden naar buiten gaan. Vaak ontvangen we achteraf nog complimenten. Dat klanten achteraf nog contact zoeken heeft ook het voordeel dat zij ons kunnen helpen Triggerpoint door te ontwikkelen en te blijven verbeteren. Natuurlijk zijn zowel Triggerpoint als SKIM continu bezig met innovatie. Als organisaties helpen wij elkaar. Als SKIM een innovatieve onderzoeksmethodiek bedenkt, kunnen wij dat direct testen in onze onderzoeksstudio! Op dit moment zijn we bijvoorbeeld aan het brainstromen over een innovatieve creatieve ruimte voor gezamenlijk gebruik.'

Hoe gaat het met het bedrijf?

'Het gaat goed. We bestaan nu 6 jaar en zien dat een grote groep vaste klanten ons een aantal keer per jaar weten te vinden. Elk jaar hebben wij ook nieuwe contacten erbij. Dat gaat om ZZP-ers die onze onderzoeksstudio huren voor een project tot grote (internationale) marktonderzoekbureaus waarvoor we ook de werving en het maken van de rapportage uit handen kunnen nemen. Daarnaast voeren we ook vaak de interviews uit en regelen en leiden we groepsdiscussies. Omdat wij ook onze eigen onderzoeken in Triggerpoint doen en ook ruimte bieden aan externen zien wij dat wij eventuele risico’s kunnen spreiden.'

Waarom het Groot Handelsgebouw?

'SKIM zat al jaren in het Groot Handelsgebouw. Toen de ruimte naast SKIM leeg kwam te staan, hebben we deze ruimte voor Triggerpoint bij het kantoor getrokken. Het Groot Handelsgebouw is een icoon van de stad Rotterdam, met internationale allure.  Het biedt voor onze klanten en respondenten genoeg faciliteiten voor lunch of een borrel achteraf. Zelf hebben wij ons kerstdiner bij De Nieuwe Poort georganiseerd en bestellen we vaak broodjes bij Lebkov.   

Voor ons is het voordeel dat het Groot Handelsgebouw ontzettend centraal is gelegen. Zowel voor de klanten als voor de respondenten is dit prettig. Rotterdam is booming en onze klanten weten de stad steeds meer te waarderen. Rotterdammers zelf houden van werken en zijn niet op hun mondje gevallen. Dat is het type mens dat je voor onderzoek nodig hebt. In Rotterdam vindt je alle nationaliteiten, leeftijden en opleidingsniveaus; een weerspiegeling van Nederland. Voor ons medisch onderzoek hebben wij ook nog goede ziekenhuizen in de buurt.'

Mooiste plek in het gebouw?

'Het dak! Omdat je dan fantastisch uitzicht hebt over de stad. Ook vanuit ons kantoor kunnen onze internationale klanten de Erasmusbrug en Euromast al zien.'

 

www.triggerpointholland.com – Weena 723 | unit C6.069

Foto: Antim Photography - www.antim.nl - unit E1.170.1

HR_triggerpoint _APH_8184-website