Meest gestelde vragen huurders

Waar vind ik het kantoor van het Groot Handelsgebouw?

Als u via de hoofdingang (A) aan het Stationsplein het gebouw binnen gaat, neemt u de trap of lift naar de tweede verdieping. U gaat dan links door de klapdeuren de gang in en loopt met de bocht mee tot u tegen ons kantoor aanloopt (A2.191).

Wat moet ik doen bij een storing of probleem?

U kunt dit melden via info@ghg.nl of via de App (Groot Handelsgebouw Office app). Indien het zeer dringend is, kunt u bellen naar 010-2403434. Uiteraard kunt u ook langskomen op ons kantoor (A2.191), geopend van 8.30 – 17.00 uur.

Ik wil graag werkzaamheden laten verrichtten in onze unit. Welke regels zijn hier aan verbonden?

Wanneer u werkzaamheden gaat of laat uitvoeren in uw unit, moet u rekening houden met een aantal belangrijke punten:

  • op werkdagen mogen tussen 08:00 en 19:00 geen werkzaamheden uitgevoerd worden die geluidsoverlast (zoals boren) veroorzaken.
  • bij verbouwingen dient eerst een tekening ter goedkeuring te worden ingediend bij de afdeling Technisch Beheer.
  • de spelregels omtrent werkzaamheden in het Groot Handelsgebouw zijn te vinden via deze link. In het Handboek voor Huurders kunt u ook alle regels terugvinden.
Waar kan ik als huurder parkeren?

U kunt als huurder een abonnement voor een parkeerrecht afsluiten voor onze P2/P4 parkeergarage. Kosten hiervoor bedragen €1600,- per parkeerrecht per jaar exclusief BTW, u kunt dan gebruik maken van het abonnement van 07:00-19:00 uur op maandag tot en met vrijdag. Een abonnement voor 24 uur per dag bedraagt €2000,- per parkeerrecht per jaar exclusief BTW. U kunt hiervoor een aanvraag doen via info@ghg.nl waarna u van ons een aanbieding krijgt voor een parkeerrecht. Als deze getekend is, dan kunt u uw pas afhalen bij ons op kantoor. Per pas wordt er €25,- borg en €10,- administratiekosten in rekening gebracht. De inritten van de P2 en P4 bevinden zich naast het Groot Handelsgebouw aan de Schaatsbaan, links van de Conradstraat en naast het groene pand van het Albeda College.

Indien u gebruik wilt maken van onze motorstalling kunt u hier een abonnement voor afsluiten. De kosten hiervoor bedragen €200,- exclusief BTW per plaats per jaar. De motorstalling bevindt zich in de Conradstraat ter hoogte van het busstation en rechts van de uitritten van P1 en P3.

Hoe vinden mijn bezoekers de weg naar het Groot Handelsgebouw?

Via deze link: /nl/contact/routebeschrijving/ kunt u een routebeschrijving opvragen naar het Groot Handelsgebouw.

Waar kunnen mijn bezoekers parkeren?

Via deze link: /nl/het-gebouw/parkeren-tarieven/ krijgt u een overzicht van onze parkeermogelijkheden voor bezoekers.

Hoe kan ik de parkeerkosten betalen voor mijn bezoekers?

Bij het Groot Handelsgebouw kunnen parkeertokens voor uw bezoekers besteld worden. Één token is €2,50 waard. Deze zijn te bestellen via info@ghg.nl en worden per 25 verkocht. U krijgt bericht wanneer deze afgehaald kunnen worden en de kosten worden na het afhalen van de tokens bij u in rekening gebracht.

Op ieder parkeerticket staat een inrijdtijd, aan hand daarvan kunt u berekenen hoeveel tokens er nodig zijn. Mochten er niet voldoende tokens ingeworpen worden, kan dit alleen met contant geld aangevuld worden. Bijbetalen met een betaalkaart is dus niet mogelijk. Na inwerpen van de tokens kan de actie niet afgebroken worden. Er komen geen tokens retour.

Is er een fietsenstalling voor de huurders?

Als huurder kunt u gebruik maken van de fietsenstalling. In de fietsenstalling is plek voor fietsen, brommers en (elektrische) scooters. De ingang van de fietsenstalling vindt u aan de Conradstraat naast de inrit van parkeergarage P1. Om gebruik te maken van de fietsenstalling heeft u een toegangspas nodig. U kunt een e-mail sturen naar info@ghg.nl om deze aan te vragen of om de toegang tot de fietsenstalling te laten activeren. Bij een nieuwe pas wordt er €25,- borg en €10,- administratiekosten in rekening gebracht.

Hoe kom ik het gebouw in bij ingang B/C/D/E?

U kunt als huurder een toegangspas aanvragen via info@ghg.nl. Deze wordt voor u aangemaakt en u krijgt bericht wanneer deze afgehaald kan worden. De kosten hiervoor bedragen €10,- administratiekosten en €25,- borg per pas. Deze kosten worden na het afhalen van de pas bij u in rekening gebracht.

Bezoekers kunnen bij de ingang aanbellen via de informatiezuil. Op het scherm van de zuil kan de bezoeker uw bedrijfsnaam opzoeken waarna bij u de telefoon zal overgaan en u de deur kan openen. Via ingang A kan de receptie uw bezoekers de weg wijzen. Daarnaast zijn de informatiezuilen ook bij de ingang te vinden en op elke verdieping in het gebouw.

Hoe kom ik aan mijn meterstanden?

U kunt een aanvraag per e-mail sturen aan info@ghg.nl. U krijgt gemiddeld binnen een week reactie.

Welke internetprovider en welke energieleverancier raden wij aan?

Als huurder bent u zelf verantwoordelijk voor het aanvragen van uw internet- en energieaansluiting. Daarin bent u uiteraard vrij in uw keuze voor een bepaalde leverancier. Indien er voor een aansluiting kabels aangelegd moeten worden in de openbare ruimtes dient er van tevoren een site survey worden ingediend. 

Hoe kom ik aan extra sleutels voor mijn kantoor?

U kunt uw sleutels bij een erkende slotenmaker laten bijmaken. Het Groot Handelsgebouw heeft geen extra sleutel van uw kantoorunit. 

Waar kan ik mijn post laten bezorgen?

Als u geen gebruik maakt van een eigen postbus via PostNL kunt u uw post laten versturen naar uw bezoekersadres. De post wordt afgeleverd bij de Servicedesk bij de hoofdingang, waarna de post in uw postbus op de Entresol wordt gelegd. Hier zitten geen kosten aan verbonden. Voor een juiste adressering moeten bij het adres ook de bedrijfsnaam en het unitnummer vermeld staan.

Ook is het mogelijk een eigen postbus bij PostNL aan te vragen. Dit PostNL punt is te vinden in Tabac & Gifts Groot Handelsgebouw aan het Weena 691-693.

Pakketten kunnen alleen bij u zelf op kantoor afgeleverd worden, deze worden niet in ontvangst genomen bij de servicedesk bij de hoofdingang. Vermeld daarom altijd duidelijk uw unitnummer en bedrijfsnaam op het pakket.

Welk adres kan ik aanhouden?

Dit is afhankelijk van de locatie van uw kantoor. Op uw huurcontract staat het juiste adres vermeld. Vergeet niet uw bedrijfsnaam en unitnummer te vermelden!

Ingang A - Stationsplein 45 3013 AK
Ingang B - Weena 695 3013 AM
Ingang C - Weena 723 3013 AM
Ingang D - Conradstraat 38 3013 AP
Ingang E - Conradstraat 18 3013 AP
Wat moet ik doen om te kunnen inhuizen?

Graag zouden wij van u willen weten wanneer u van plan bent te verhuizen en met hoeveel (vracht)wagens er gewerkt gaat worden. Wij kunnen u dan vertellen waar u het best gebruik kunt maken van de goederenlift en waar de (vracht)wagens mogen staan. Er mag met een verhuizing geen gebruik gemaakt worden van de personenliften. Tevens geven wij door aan de Servicedesk bij de hoofdingang dat zij u kunnen verwachten. Zij zullen uw verhuizers in en uit laten rijden.

Waar kan ik mijn afval kwijt?

U kunt uw afval kwijt in de stortkokers die op elke verdieping in het gebouw te vinden zijn. Er is een koker voor oud papier (geen karton) en restafval. In de Parkeergarage P1, in de kelder van het gebouw, vindt u onze milieustraat. Hier kunt u glas, karton en chemisch afval kwijt evenals grote hoeveelheden afval. Het vernietigen van uw vertrouwelijke documenten is ook mogelijk. Wanneer u hier gebruik van wenst te maken, kunt u contact opnemen met ons kantoor via info@ghg.nl.

Wie regelt de schoonmaak in het Groot Handelsgebouw?

ISS Cleaningservices maakt in opdracht van GHG de algemene ruimten schoon. Het schoonhouden van uw eigen ruimte dient u zelf te verzorgen. U kunt desgewenst contact met ons opnemen via info@ghg.nl om met ISS Cleaningservices in contact te komen voor een offerte. 

Wat te doen bij een calamiteit?

Wanneer u in geval van een calamiteit ‘112’ heeft gebeld, verzoeken wij u ook ons noodnummer (010-2403439) te bellen. Zo kan de Servicedesk (beveiliging en receptie in de A-hal) de hulpdiensten naar de juiste toegang wijzen.

Kan ik een zaal huren in het Groot Handelsgebouw?

Het Groot Handelsgebouw stopt met het verhuren van de zalen per 25 maart 2017 voor huurders. Er zijn zalen te huur bij Engels Conference Center (010-4119550) of bij De Nieuwe Poort (010-8907557).

Hoe kom ik aan een naambord voor mijn kantoor?

Als nieuwe huurder wordt u gevraagd om een logo aan te leveren in .AI of .EPS bestand, tevens vragen wij u om een formulier in te vullen met betrekking tot de naamsvermelding van uw bedrijf. Aan hand van deze informatie vragen wij voor u een naambord aan. De afmetingen van het logo en de tekst zijn voor iedere huurder hetzelfde, zodat alle borden er qua opmaak hetzelfde uit zien. Binnen Kleinhandel gelden andere regels als een unit direct aan een algemene ruimte van Kleinhandel grenst. Voor meer informatie kunt u een e-mail sturen naar info@ghg.nl.

Waar kan ik roken?

In de algemene ruimten van het Groot Handelsgebouw is het niet toegestaan om te roken. Wij willen u dringend verzoeken deze regel te respecteren. Onder openbare ruimten verstaan wij de hallen, gangen, toiletten, parkeergarages, fietsenstalling, etc. Roken is wel toegestaan in uw eigen ruimte.

Daarnaast heeft het Groot Handelsgebouw, om rokers tegemoet te komen, op de galerijen en op het dakterras een aantal plaatsen ingericht waar roken gedoogd wordt. Bij alle uitgangen naar de galerijen toe en op het dakterras zijn asbakken geplaatst. Wij verzoeken u vriendelijk om deze asbakken uitsluitend te gebruiken voor rookwaren. Sigarettenpakjes e.d. graag in een prullenbak deponeren in verband met brandgevaar.